2007年6月22日 星期五

Jewel - You were meant to me



I hear the clock it's six am
早上六點 我聽見鬧鐘鈴聲
I feel so far from where I've been
感覺上 是那麼地遙遠
I Got my eggs,and my pancakes too
準備了蛋 還有鬆餅
I Got my maple syrup everything but you
還準備了楓糖和除了你以外的每一件東西
I break the yolka and make a smiley face
我打了蛋黃 做了個小笑臉
I kinda like it in my brand new place
我蠻喜歡我的全新小世界
I wipe the spots off of the mirror
我將鏡子上的污點通通擦掉
Don't leave the keys in the door
鑰匙不留在門上
I never put wet towels on the floor anymore cause
再也不把濕毛巾丟在地板上 因為...

(chorus)
Dreams last for so long
夢 持續了如此久
Even after you're gone
即使在你走了之後
I know (that) you love me
我知道 你愛我
And soon you (know you) will see
不久後 你會發現
you were meant for me
你曾是屬於我的
And I was meant for you
我也曾屬於你

I called my momma she was out for a walk
打了通電話給媽咪 她正出去散步
Consoled a cup of coffee but it didn't wanna talk so I
小小地問候了一下 但並不是很想聊聊
Picked up a paper it was more bad news
拿起了報紙 盡是更多的壞消息
More hearts being broken or people being used
又更多的心破碎了 更多的人被利用了
Put on my coat in the pouring rain
傾盆大雨中 將外套披上
I Saw a movie it just wasn't the same
我看了場電影 但它並不一樣
Cause it was happy or I was sad (and)
因劇中是這麼地快樂 而我是這麼地難過
It made me miss you oh so bad cause
讓我 更加地想念你 因為...

(repeat chorus)

I go about my business I'm doing fine
忙碌於我自己的事 但一切平安
Besides what would I say if I had you on the line
而且 就算你在電話的那一端 我該說些什麼?
Same old story not much to say
老掉牙的傷心故事 並沒有那麼多可以說
Hearts are broken every day
每天 心都在破碎

I brush my teeth and put the cap back on
刷了牙 把帽子擺回去
I know you hate it when I leave the light on
我知道 你討厭我忘了關燈
I pick a book up and turn the sheets down
隨手拿了一本書 蓋上了被單
Take a deep breath and a good look around
深深地吸了一口氣 好好地望了四周一下
Put on my pjs and hop into bed
穿上了睡衣 跳上床
I'm half alive but I've been mostly dead
雖然我還留著半條命 但幾乎都快死了
I try to tell myself it'll be all right
試著告訴自己 一切都會沒事的
I shouldn't think anymore tonight cause
今晚 我不應該再去想它 因為..

(reapeat chorus)

____________________________________
用C chord開始了平凡的一天,
然而結尾的Em卻無法掩飾因為那個人的離開後,所遺留下來的空洞與哀傷。
沒有太過複雜的音群變化,沒有太過複雜的華麗辭藻,只有簡單的和絃,簡單的敘事,簡單的嘆息。
也許就這麼樣簡單地生活,填滿那個洞,然後繼續走下去。

沒有留言: